Posted by : admin Friday, July 12, 2013


Makcik malu Nok..... Malu!.   Waaaaaa!!!   Mana Makcik nak letak muka Makcik ni....  sob sob sob.

*eh "Nok" tu apa?.   Makcik pun tak tau, selalu terbaca kat forum2,  mungkin shorform untuk perkataan "anak" kot?.  

Bagi korang, mungkin malam semalam adalah malam keempat, tapi idok pula bagiku sebab semalam tu lah buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke surau untuk berterawih.   Tapi bukan bermakna 3 hari tu aku tak posa... Eh aku posa!!.   Alhamdulillah belum cuti lagi buat setakat ni.. 


Jadi apa pula yg aku menjerit "Malu2"... tu??.  Buat terkejut orang je tau!  Itu nantilah aku cerita kat perenggan terakhir, aku tgh nak  mendescribekan akan keindahan malam ramadhan kat kawasan perumahan aku ni.    Memang sangat feel tau!.  Damaiiii je.. disulami hujan rintik2.

Qistina mulanya enggan pegi, Ain pula berkobar2, Shashal pula sgt teruja sebab selalunya hanya pegi berdua dgn abah dia, kali ni berlima, sukalah dia... tapi sebaik aku bagitau Qistina pegi takyah pakai baju lawo2, sekadar bertelekung je, takyah bawak beg tangan bagai....dia terus exited.  

Pling!!.   Sebelum aku mengenakan telekung, teringat aku akan artikel yg kwn aku post tentang "wanita ke mesjid dan punca2 wanita tak berapa digalakkan" (lebih kurang camtu kot ayat dia.. karang aku skodeng balik FB kawan aku tu ye.  Kang salah, aku pulak yg menanggung dosa.. sambil2 tu korang pegi la tanya Ustaz untuk memperdalamkan lagi ilmu. 


Update :  Ok aku dah jumpa, korang klik sini ye utk info tentangnya.  Itu pun kalau2 beliau publickan.

Antara punca2nya masalah tabaruj (berhias berlebihan) yg menjadi punca fitnah.     

Ok k.... aku akan cuba patuhi syarat2 itu.  Takde hal punya.   Lepas ambik wudhu aku terus sarung je telekung!.   Berehhh....  takdenya nak tepek compact atau sebagainya.  

Tengok....... mana ada aku bersolek?.   Yes... bereh.  


Namun.... ramalanku tersasar belaka.  Huaaaa..... sob sob sob.... ngis ngis ngis..... again!.  Makcik malu Nok...... mana Makcik nak letak muka Makcik ni??.

Usai solat dan makan sedikit hidangan kat situ, kami  pun masuk la dlm keta...   Masuk je dlm keta, IRP tetiba bersuara.   

Rupa2nya  ada jemaah lelaki kat situ dah menengur cara Makcik berpakaian.  Diorang kata...seluar Makcik tu tak sesuai dibawak ke mesjid (sila fokus pada gambar seluar tersebut ye).    Entah la ye... Makcik rasa takde la fit sgt pun seluar makcik tu... cuma mungkin agak striking kot warna dia sbb si Ain pun pakai gak seluar, mungkin sebab kaler dia itam.. idok le pulak menjadi isu..  Makcik malu Nok... mcm la Makcik tak bersekolah agama pulak... huaaaaa.... Tapi takpe la.... makcik terima je la teguran tu dgn berlapang dada.   Lain kali nak dtg masjid, pakai la jubah ye Makcik... kain batik ke tentu bebas dari segala fitnah.

Begitulah kisah malam pertama Makcik berterawih.  Moga menjadi pengajaran buat semua. Sekian.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Berita Hangat dan Sensasi Terbaru -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -