Posted by : admin Saturday, March 30, 2013

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEha9_jY1hlTvyv_l18ixdFN9hip-Wiz1F8dA56cYMQy6wH-q6m3crni_BDVfy-lhLwSyR_C8d7Rh6bj9rjKidLuLM83Aw9mTTeXlzmfy6aYEvhNyF6vHbGUSt4gd1jtE67OUBPARSyNTBk/s1600/zulkulim1.jpg
Ahli Parlimen Kulim, YB Zulkifli Noordin telah menghina agama Hindu dengan mempersoalkan konsep ketuhanan dan kesucian agama itu dalam satu ceramah. Dalam ceramahnya menerusi video yang tersebar di internet semalam, Zulkifli yang juga merupakan Naib Presiden PERKASA telah memperlekehkan kesucian agama Hindu dengan menggambarkan penganutnya menyembah tuhan mereka yang hanya diperbuat daripada batu.

Beliau mengimbas kembali perbualannya dengan seorang penjaga dewa Hindu di kawasan Masjid India di Kuala Lumpur yang perniagaan telah dilanda banjir.

Menceritakan bagaimana seorang peniaga India yang menjual kalungan dan dewa-dewa Hindu di kawasan Masjid India ketawa apabila dia bertanya kepada peniaga kenapa dewa Hindu tidak melindungi kedai. "Saya bertanya, Tuhan dilanda banjir dan dia berkata 'ya'." Katanya.

Zulkifli kemudian berkata tuhan sepatutnya tidak dilanda banjir.

Lagi apa dia kata.. korang tengoklah dalam video di bawah ni...


Ni dari surah Al-An'am ayat 108.. terima kasih buat yang sudi mengingatkan...

"Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan. "

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Berita Hangat dan Sensasi Terbaru -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -