Posted by : admin Saturday, October 29, 2016



Asmara Cinta Segi Tiga Berhujung Maut Dengan Segelas Kopi Beracun|Seorang wanita Jessica Kumala 27 telah dijatuhi hukuman 20 tahun penjara kamis semalam selepas di dapati bersalah membunuh Sahabatnya Mirna Salihin 27 dengan kopi beracun.
Diduga motif pembunuhan tersebut adalah berkait �cinta segi tiga �perasaan Cemburu dari Jessica kepada sahabatnya mirna yang sudah memiliki suami bernama Arief.
Dalam kejadian yang berlaku awal januari lalu,Mirna mengalami kejang kejang selepas minum kopi yang diletakkan racun jenis Sianida bersama Jessica disebuah Restoran di Jakarta,Mirna yang  sempat dirawat di Hospital akhirnya meninggal dunia beberapa hari selepas kejadian.
Naluri seorang ibu yang merasa kematian anak gadisnya itu tidak wajar membuat permohonan membongkar semula kubur anaknya untuk dibedah siasat.
Sebulan selepas kejadian rupanya naluri ibu itu tidak salah, polis yang menyiasat menetapkan Jessica Kumala sebagai suspek atas kematian Mirna,sementara motif pembunuhan dipercayai akibat dari rasa cemburu Jessica kepada mangsa yang mesra dengan suaminya Arief Soemarko.
Jessica dalam sidang yang berlangsung kamis 27.10.2016 mengaku tidak menyesali perbuatannya,ketika hakim membacakan  hukuman, jessica dilihat dalam keadaan tenang dan tidak sedikit pun rasa bersalah.
Hakim Anggota Partahi Tulus Hutapea menyebutkan, bahwa Jessica yang juga merupakan warga Australia meninggalkan tanah kelahirannya itu karena memiliki record hitam berkait dengan kes dadah.
Katanya Jessica datang ke indonesia bukan untuk belajar melainkan lari dari masalah di negaranya Australia.
Ketika sampai di indonesia jessica bertemu dengan mirna dan belajar di satu kolej yang sama kemudian menjadi sahabat rapat dalam beberapa tahun,dalam pertemuan larut malam disebuah restoran  itu Jessica cemburu melihat kemesraan Mirna dengan suami,dimana Jessica selama ini sebenarnya menaruh perasaan cinta pada Arief suami mirna.
Selain itu Jessica Mengaku memutuskan untuk membunuh Mirna karena mangsa menasihatkan defendan untuk berpisah dengan teman lelakinya bernama Patrick yang terlibat dengan dadah, dan pembunuhan itu telah dirancang dengan teliti.
Kisah cinta segi tiga Ala Drama Korea Sabun mandi yang melibatkan dua sahabat karib dari keluarga golongan elit itu mendapat liputan meluas media di Indonesia dan disiarkan secara langsung oleh stesen televisyen di negara itu.
Pihak berkuasa Australia turut terlibat membantu siasatan kes tersebut selepas pentadbiran Presiden Joko Widodo memberi jaminan bahawa Jesicca tidak akan dikenakan hukuman mati jika didapati bersalah.

Rekaman video cctv ketika mirna minum kopi beracun




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Powered by Blogger.

- Copyright © Berita Hangat dan Sensasi Terbaru -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -